Παρασκευή, 5 Σεπτεμβρίου 2008

Χαμός με τους εργατικούς θανάτους τον τελευταίο καιρό.. 5 εργατικοί θάνατοι την τελευταία εβδομάδα.


Καταρχήν να ξεκαθαρίσω πως δεν υιοθετώ σε καμία περίπτωση τον όρο "εργατικό ατύχημα" διότι πόλύ απλά οι εργατικοί θάνατοι που οφείλονται στην μη τήρηση των μέτρων ασφαλείας κατατάσσονται στις δολοφονίες και όχι τα ατυχήματα.

Παραθέτω αναφορές εργατικών θανάτων την τελευταία εβδομάδα:

28 Αυγούστου: Θάνατος του 23χρονου Παντελή Ταλιάνη στις υπόγειες μεταλλευτικές στοές της ΕΛΜΙΝ στην Οίτη της Φθιώτιδας. Μετά απο βραχυκύκλωμα όχημα που ανοίγει τρύπες για τα φουρνέλα, πήραν φωτιά τα εκρηκτικά και δημιουργήθηκε έκρηξη. Τα εκρηκτικά θα έπρεπε κανονικά να μεταφέρονται με άλλο όχημα.

28 Αυγούστου: Θάνατος του 57χρονου Δημήτρη Σίκου, μετά από πτώση με το κεφάλι από ύψος 4,5 μέτρων. Ο 57χρονος δούλευε στην εταιρία «Καλογιρίδης Α.Ε.», και ενώ ήταν δηλωμένος ως εργάτης εκτελούσε χρέη ηλεκτρολόγου.

2 Σεπτεμβρίου: Θάνατος 22χρονου στα μεταλλεία της Γκιόνας όταν εξερράγη αεροσυμπιεστής από διατρητικό μηχάνημα.

4 Σεπτεμβρίου: Θάνατος 25χρονου σε βιομηχανία που βρίσκεται στην ΒΙ.ΠΕ.Θ. στην περιοχή της Σίνδου. Την ώρα που εκτελούσε εργασίες ηλεκτροσυγκόλλησης μετά απο έκρηξη που δημιουργήθηκε κάτω απο αδιευκρίνιστες συνθήκες.

5 Σεπτεμβρίου: Θάνατος 52χρονου εργάτη στο δήμο Μοσχάτου, ο οποίος στην προσπάθεια του να εναποθέσει σκουπίδια στο χώρο ανακύκλωσης χτυπήθηκε θανάσιμα στο κεφάλι από ειδικό μηχάνημα του απορριμματοφόρου.

Οι εργατικοί θάνατοι αυτό το χρόνο στην Ελλάδα κοντεύουν τους 90 και κανείς δεν τιμωρείτε.
Η 17Ν εκτέλεσε καμιά 20αρία υπεύθυνους για διάφορα.. Και σήμερα βρίσκεται φυλακισμένη..

Ηχητικά απο την «απολογία» του Κουφοντίνα στο δικαστήριο.


Ας τους δώσουμε την απάντηση μας τουλάχιστον με την παρουσία μας αύριο Σάββατο στους δρόμους της Θεσσαλονίκης!

Mirror1 Mirror2

2 σχόλια:

  1. Συγκάληψη "ατυχήματος" σε ορυχείο

    "23/8/΄08 Οίτη Φθιώτιδας: νεκρός απο έκρηξη, έπεσε ο 23χρονος Τ.Π., χειριστής διατρητικού μηχανήματος σε υπόγειες μεταλλευτικές στοές. Η έκρηξη προκλήθηκε απο βραχυκύκλωμα στο όχημα, που πυροδότησε τους δυναμίτες που μετέφερε και οι οποίοι έπρεπε να μεταφερθούν με άλλο όχημα."



    Η ανεπίσημη εκδοχή ενός "ατυχήματος".

    Μια σειρά παρατυπιών, παρανομιών και κακής διοίκησης, οδήγησε στο φριχτό θάνατο του 23χρονου Τ.Π. στα μεταλλεια της Φθιώτιδας. Η συγκάληψη που ακολούθησε, αποσκοπούσε στο να αποδοθεί η έκρηξη σε βλάβη στο κομπρεσσέρ του μηχανήματος και να ενοχοποιηθεί για ανικανότητα ο άτυχος χειριστής.
    Στις 23/8/'08 ο Τ.Π., διενεργούσε εργασίες συντήρησης της σήραγγας με το διατρητικό μηχάνημα. Συγκεκριμένα, άνοιγε διατρήματα για υποστήριξη της οροφής της στοάς και γι' αυτό τον λόγο βρέθηκε το μπροστινό μέρος του μηχανήματος με κλίση προς τα πάνω. Ο υπεύθυνος μηχανικός βάρδιας Μ.Γ., έδωσε εντολή στους ΜΗ ΑΔΕΙΟΥΧΟΥΣ να χειρίζονται εκρηκτικά, αλλοδαπούς εργάτες Α.Α και S., να μεταφέρουν τη ζελατοδυναμίτιδα στο σημείο του ατυχήματος. Η μεταφορά έγινε με τον κάδο του φορτωτή και ΧΩΡΙΣ το διατρητικό να έχει απομακρυνθεί απο το σημείο εργασίας, πράγμα παράνομο. Επίσης παράτυπη ήταν η απουσία του υπεύθυνου μηχανικού κατά τη μετακίνηση των εκρηκτικών.
    Οι δύο εργάτες άφησαν τα εκρηκτικά πίσω απο το διατρητικό που εργάζοταν ο Τ.Π., σε απόσταση 3-4 μέτρα. Αυτό που δεν γνώριζαν είναι οτι την προηγούμενη μέρα ένας χειριστής ονόματι Σκ. είχε κάνει μια αυθαίρετη αλλαγή στο μοιραίο μηχάνημα. Είχε προσθέσει ένα κομμάτι μεταλλικού σπιράλ στην εξάτμιση, στριμμένο προς τα πίσω, έτσι ώστε τα καυσαέρια να μην χτυπούν στο έδαφος δημιουργώντας σκόνη. Οι δύο εργάτες δεν υπολόγισαν την "πειραγμένη" εξάτμιση, η οποία πλέον παροχέτευε τα καυσαέρια σαν φλογοβόλο, με αποτέλεσμα να υπερθερμανθούν τα χαρτοκιβώτια των εκρηκτικών και να εκραγούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επιχείρηση "σκούπα"

    Το ατύχημα έγινε στις 17:15 και όχι στις 19:00 που δηλώθηκε. Αυτό έγινε κατόπιν συνεννόησης με την διεύθυνση της εταιρίας για να προλάβουν να εξαφανίσουν τα υπολλείματα των εκρηκτικών και να φύγει η μυρωδιά της έκρηξης. Το καθάρισμα του χώρου ανέλαβαν οι δύο αλλοδαποί εργάτες που ισχυρίζονται πως την ώρα του ατυχήματος ήταν αναίσθητοι και δεν θυμούνται τίποτα. Αμέσως μετά βγήκανε απο τη σήραγγα και μοιράστηκαν τα υπάρχοντα του άτυχου χειριστή. Έπειτα ενημερώθηκε η αστυνομία, τα κανάλια και το νοσοκομείο οτι έγινε έκρηξη στον αεροσυμπιεστή του μηχανήματος.
    Στον πρόεδρο του εργατικού κέντρου Άμφισσας -που γνωρίζει απο μεταλλευτικές εργασίες- δεν επιτράπηκε η είσοδος στη στοά. Ο Π.Η., τεχνήτης της βάρδιας, μπήκε μαζί με τον γιατρό και είδε τα εκρηκτικά σκορπισμένα. Οι αντιδράσεις του αποσιωπήθηκαν και μετέπειτα δήλωσε παραίτηση. Περαιτέρω αντιδράσεις απο υπαλλήλους οδήγησαν σε σταδιακές απολύσεις λόγω της... οικονομικής κρίσης. Αυτή ήταν η γραμμή της εταιρίας για να καλύψούν την έλλειψη οργάνωσης, επαγγελματισμού και στοιχειώδους υπευθυνότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή